6. Vurdér søgeord for trafik og placering
For hvert søgeord på vores liste i Excel, skriver du synonymer til ordet. Tænk primært på, hvilke ord kunden vil bruge når de søger i en søgemaskine. Nogle gange skal man bruge fagtermer og andre gange skal du bruge meget jordnære ord, som folk uden for branchen vil bruge til at søge på.
For hvert søgeord skriver du hvilken side, du vil have brugeren til at lande på.
Alle ord lægges ind i et søgeordsprogram. Hos Klean bruger vi Accuranker, men der er også andre produkter som Moz.
Accuranker viser, hvilke søgeord, der får flest søgninger, og hvilken placering i søgeresultatet vores website får på søgeordet. Derudover viser Accuranker også, hvilken side brugeren vil lande på for hvert søgeord.
Det hurtigste resultat får du ved at arbejde med søgeord, der har mange månedlige søgninger og hvor websitet i dag har en placering i Googles søgeresultat mellem 10 og 50 – dvs. ikke på side 1 i et søgeresultat.
Men i vores tilfælde med GWW arbejder vi med en nyt industri, hvor websitet ikke ligger godt. Vi prioriterer derfor søgeord