Jesper Sørensen

Som Direktør for forretningudvikling er Jespers opgave at sikre, at enhver løsning har det optimale forretningsudbytte.

Med en uddannelse som ingeniør og 15 års erfaring fra retail, med fokus på bl.a. E-commerce, kommunikation, markedsføring, produktdata, loyalitetsklubber og integrationsløsninger, bringer Jesper en atypisk profil som gør, at han evner at forstå komplekse sammenhænge og forretningsgange.

Jesper har været involveret i en lang række løsninger, for blandt andre SimplyGo, Bent Brandt, Solar, Verdo, Aarhus Teater, Gloster Furniture, Billund Airport, Kop & Kande, Saxo, Aarhus Universitet, Kohberg, Dansk Supermarked og Deco Group.

Når Jesper ikke er online, er han i haven eller moderniserer sin gamle bondegård. Han bestyrer også familiens køkken, gerne med rigeligt med smør.

Jespers artikler

Vedligeholder du udfaset kode?

13. august 2019 — Jesper Sørensen

Thomassons er bygningsdele, som ikke længere har en funktion, men som stadig vedligeholdes. Teknisk gæld er kode, som ikke længere anvendes af din digitale platform, men som stadig vedligeholdes.  Har du en ide om, hvor mange Thomassons din kode indeholder?

Opskrift på cookies, som giver ro i maven

Opskrift på cookies, som giver ro i maven

19. juli 2018 — Jesper Sørensen

Tidligere var det tilstrækkeligt, at du gjorde besøgende på dit website opmærksomme på, at du bruger cookies. Med Persondataforordningen (GDPR) skal du være opmærksom på, at cookies som kan identificere en konkret person anses for at være personoplysninger - og derfor har du brug for at være i bedre kontrol end før.

Det rette (digitale) værktøj til opgaven

Det rette (digitale) værktøj til opgaven

26. juni 2018 — Jesper Sørensen

Du kender det måske. Dit website eller din Ehandels løsning er baseret på én samlet platform, som i princippet kan håndtere alle nødvendige opgaver og processer. Virkeligheden er bare, at platformen løser en række opgaver dårligt og ineffektivt, med dårlig fleksibilitet, øget tidsforbrug og i værste fald dårlig brugsoplevelse, og lav konvertering til følge.

Hvordan stiller du krav til dit website

Hvordan stiller du krav til dit website?

2. november 2017 — Jesper Sørensen

Når vi køber en ny bil, er de fleste af os ret gode til at stille faktuelle krav. Der skal være plads til 4 personer og en barnevogn, den skal køre mindst 20 km pr liter, der skal være mindst 3 års garanti osv. Vi forstår det, vi stiller krav til, og vi mærker fordelene af vores krav, hver gang vi kører i bilen - hvis altså bilen lever op til vores krav.

MVS - det mindst mulige som giver værdi, giver den største værdi

Det mindst mulige som giver værdi, giver den største værdi

2. november 2017 — Jesper Sørensen

Du kender det sikkert. Du har fået en god ide til en værdiskabende feature på jeres website. Ideen luftes for kollegerne, og det nærmest vælter ind med forslag til, hvordan den nye feature kan blive endnu bedre.

Øg sikkerheden på dit website

Øg sikkerheden på dit website. Det skylder du dig selv og dine kunder.

2. november 2017 — Jesper Sørensen

Google har netop (oktober 2017) ændret sine indstillinger. Det betyder, at hvis dit website ikke benytter HTTPS, vil Google Chrome browseren tydeligt vise dine kunder, at websitet er “usikkert”.

Livet i overhalingsbanen

Livet i overhalingsbanen

17. oktober 2017 — Jesper Sørensen

Når man overhaler på motorvejen, er det nogle gange fordi, de andre bilister ikke har opdaget, at man godt må køre 130 km/t de fleste steder. Faktisk viser undersøgelser, at de fleste bilister, der fletter ind fra en rampe, kører for langsomt.