Med Impact Mapping kan du få overblik over hvordan du rammer dine mål
Dine mål kan være kendt på forhånd eller formet af det øvrige arbejde med forretningsstrategien. For hvert mål ser vi på muligheder og barrierer i i forhold til BMC og vi ser på, hvem der kan hjælpe dig med at nå målet. Hvis du f.eks. skal øge dit online salg, kan det være, du skal åbne en ny salgskanal på sociale medier. Du skal have hjælp af salgsafdelingen, men de mangler uddannelse. Så der skal arrangeres et kursus. Det kan også være du har kørende sælgere, som kan understøtte salgsmålene, hvis de får adgang til et website målrettet produktdemonstrationer ude hos kunden via tablet. Der skal laves et website til kørende salg.
Metoden hvor vi 'regner baglæns' fra dit mål, til hvem der kan hjælpe dig med at nå det, hvilken indflydelse de kan have og hvad du konkret kan gøre for dem kaldes Impact Mapping. Resultatet er konkrete handlingsplaner for målopfyldelse af hvert enkelt mål.
- Kortlægning af interessenter der indgår i at du når dine mål
- Handlinger der fører til målopfyldelse
- Digitale indsatser samlet i en køreplan - RoadMap