Den agile E-commerce løsning øger din omstillingshastighed
Dine kunders krav ændrer sig, dine konkurrenters tilbud ændrer sig, og din forretning udvikler sig. Omstillingshastighed er en væsentlig konkurrenceparameter. Den agile E-commerce platform består af en række komponenter, som hver især er gode til én ting. Det øger din omstillingshastighed, fordi det er hurtigt at udvikle en ny komponent med én funktion, og det er hurtigt at udskifte komponenter med nye, forbedrede komponenter.
For blot 10 år siden var integrationer mellem digitale platforme komplicerede, og derfor dyre. Det var en af årsagerne til, at mange organisationer valgte licens-tunge E-commerce løsninger, som kunne håndtere ‘alt’. Men omkostningen ved at kunne ‘alt’ er desværre ofte, at ‘intet’ klares rigtig godt.
I mellemtiden er der opstået nye standarder for integrationer, og de fleste platforme er blevet mere integrations-venlige. Derfor udvikler vi idag platforme, som består af mange komponenter, som hver især er rigtigt gode til én eller få ting. Gevinsten er, at vi hurtigt kan integrere til nye teknologier efterhånden som forretningen skalerer - og at vi hurtigt kan skifte komponenter ud, når der kommer nye og bedre muligheder.
Denne agile platform passer rigtig godt ind i de fleste virksomheder. Det er blevet lettere (billigere) at omstille forretningen, og meget hurtigere at indføre nye services og produkter. Og risikoen for den samlede E-commerce forretning er meget mindre, når den består af mindre del-komponenter.
De fleste af de E-commerce løsninger vi udvikler består af 5-15 forskellige komponenter, som alle er integrerede til den bærende E-commerce platform (f.eks. Magento). Det er ikke ualmindeligt, at vi udskifter 2-5 af disse komponenter hvert år, fordi der kommer forbedrede komponenter på markedet.