En hybrid platform giver dig mulighed for at have mange Ecommerce løsninger med delt funktionalitet. Dermed kan du f.eks. have både en B2B og en B2C løsning, uden et dobbelt udviklingsbudget.
En hybrid platform giver dig mulighed for at have mange Ecommerce løsninger med delt funktionalitet. Dermed kan du f.eks. have både en B2B og en B2C løsning, uden et dobbelt udviklingsbudget.
Stadigt flere B2B virksomheder vælger også at sælge direkte til private kunder. Og selvom design og sortiment måske er det samme til begge kundegrupper, er der ofte store forskelle på hvilken brugsoplevelse der bedst understøtter de to kundegrupper.
Både B2B og B2C virksomheder etablerer særlige Ecommerceløsninger til specifikke formål. Det kan f.eks. være til en tablet i et showroom, hvor kunderne kan betjene sig selv mens de venter på ledigt personale, eller en avanceret udgave til kørende sælgere eller konsulenter.
Med den rette Ecommerce platform er disse typer skalering ikke nødvendigvis kæmpe projekter, med store budgetter og høje krav til interne ressourcer.
Den rette type skalerbare Ecommerce platforme kaldes også for Hybrid platforme.
Med en hybrid platform kan du etablere forskellige websites med samme datagrundlag og funktionalitet - men med forskellige designs, budskaber og sortimenter.
Med en hybrid platform kan dit udviklingsbudget række længere. Anvender alle dine Ecommerce løsninger den samme integration til dit økonomisystem, kan du fokusere dit budget på at skabe målrettede brugsoplevelser i stedet.
Magento Ecommerce platform er f.eks. bygget til denne type skalering, og vi har udviklet en række hybridløsninger:
Eksempel:
BMW Financial Services håndterer leasing og finansiering af koncernes biler, dvs. BMW og Mini. Den fælles hybrid platform driver 4 forskellige websites, med samme grundlæggende funktionalitet, bl.a. integration til produkt database (PIM) og kundedatabase (CRM).
Der findes ét website til BMW og ét til Mini. Kun design og sortiment er forskellige - resten genbruges på tværs. Dertil findes en særlig udgave af begge disse websites, som udelukkende afvikles på store tablets i forhandlernes showrooms. Disse er teknisk identiske med de 2 websites, men anvender nogle andre visuelle elementer som understøtter kundeoplevelsen i det fysiske rum.
Eksempel:
Deco Group sælger gardiner på mål, via et forhandlernetværk bestående af en række store retailere, f.eks. Jysk og Salling Group. Samlet drives over 30 forskellige Ecommerce løsninger af den samme hybrid platform, i en samlet Whitelabel løsning.
Den grundlæggende funktionalitet er identisk - kunden kan selv designe sine gardiner. Men alle Ecommerce løsningerne er visuelt forskellige, ligesom de bl.a. har individuelle betalingsløsninger og fragtmuligheder.
Ethvert forløb tilpasses den enkelte virksomhed, da alle kommer med eget udgangspunkt for arbejdet med kortlægning af digitale forretningsmuligheder.
Skriv til os med din interesse så vender vi hurtigt tilbage, så vi kan tage en snak om mulighederne.
Ja tak! Jeg vil gerne høre mere om ecommerce løsninger, der kan skaleres