Vær til stede og tilbyd hjælp til dine kunder, når behovet melder sig.
Gevinsten ved at være til stede for dine kunder, når de søger efter noget, der relaterer sig til din virksomhed er, at du har mulighed for at guide dem til en mere informeret købsbeslutning, hvor dit produkt fremstår som det oplagte og troværdige valg - nu og i fremtiden.
Lykkes det ikke at lukke salget i første omgang, kan du efterfølgende anvende annoncer på de sociale medier for at forblive top-of-mind hos kunden. Nu ved du nemlig, at der har været interesse for en løsning eller et produkt og kan målrette din annoncering herefter.
Når du skal nå ud til nye kunder, der ikke kender din virksomhed eller dit produkt, skal du ofte svare på spørgsmål, der ikke kun knytter sig til dine produkter. I eksemplet med Ellen er det en søgen efter svar på et bredere spørgsmål, der tiltrækker kunden. Her formåede virksomheden både at give hende en god guide om messer og efterfølgende at få hende til at deltage i et webinar.
For at vinde i dine kunders ‘Zero Moment of Truth” og dermed poppe op ved de første søgninger skal du forstå din målgruppe. Hvilke spørgsmål sidder de inde med og hvordan kan du hjælpe dem videre? Tænk også over hvilket format dit svar på spørgsmålet skal have. Er det en videoguide, et webinar, en e-bog eller en artikel?
Købsbeslutninger er i dag i høj grad styret af den information, vi støder på, når vi researcher. Derfor handler det om at skabe en udbytterig relation ved hjælp af godt indhold. Vis at du ikke kun tilbyder et produkt men, at du har kompetencerne og lysten til at hjælpe med at løse deres problemer.