Klean Session

Bliv klædt på til digital transformation, mens I får hånd om opgaven

Digital transformation er ofte kompliceret, tidskrævende – og dyrt. Og nogle gange mister man det mål, man havde i sigte. I hvert fald, hvis man glemmer, at det ikke er teknologi, men mennesker, der får digitalisering til at skabe værdi!

Forandring er nemlig svær. Succesfuld digital transformation kræver, at de mennesker, som skal gennemføre – og gennemgå – forandringen, bliver klædt på til opgaven efter netop deres behov. I skaber værdi af digital transformation, når I åbner dialogen, inddrager forskellige synspunkter og arbejder med en klar strategisk retning.


Det er dét, vi gør med Klean Session.  

 

En Klean Session er et skræddersyet forløb, som baseres på en virkelig og konkret udfordring hos jer. Den udgør casen gennem forløbet, så I kommer i gang med projektet, mens I lærer.

Det giver en lang række fordele

  • Dynamisk konkurrenceevne 
    I bliver bedre til at forstå og tilpasse jer kundernes og leverandørernes skiftende behov og krav.
  • Større involvering
    I opnår større ejerskab til projektet og øget motivation for forretningsudviklingen.
  • Stærkere kompetencer
    I får en fælles referenceramme og de nødvendige kompetencer til at arbejde med digital transformation.
  • Kontrol og tryghed 
    I får en bedre forståelse – og dermed accept – af de forandringer, der sker i organisationen
  • Mangler overskrift?
    I får indblik og overblik, der giver jer kontrol med jeres digitale udfordringer og muligheder
  • Øget effektivitet
    I vil arbejde mere målrettet med de initiativer, der skaber værdi gennem effektiviserede arbejdsgange og bedre produkter og services.

  • Nye kvalificerede forretningsidéer 
    I skaber en værdifuld idébank gennem en struktureret proces med råd og sparring fra vores digitale eksperter.

  • Konkret handlingsplan
    Afslutningsvist får I en handlingsplan klar til eksekvering med vores råd til prioritering af indsatsområder.

Jeres projekt som case

Digital transformation er ingen metervare. Den skal tilpasses og justeres til jeres behov.
Derfor skal I beskrive en konkret udfordring eller et forestående projekt, som vil udgøre jeres case gennem forløbet.

På den baggrund skræddersyer vi en Klean Session til jer, som hjælper jer med at realisere de ønskede mål for casen. Undervejs arbejder vi både med teknologi, forretning – og mennesker. Vi stiller de kritiske spørgsmål, og sammen finder vi svarene, der hjælper jeres virksomhed fremad.

Eksempler på cases

Fuld udnyttelse af Power BI — Governance og løbende værdiskabelse 

Alle kan nemt se systemets kortsigtede fordele. Men hvordan sikrer vi den governance, der skal sikre samspil og blivende værdi?

  • Hvordan giver vi økonomimedarbejderne forståelse for det bagvedliggende IT-setup?   
  • Hvordan er ansvarsfordelingen – d3rift af rapporter, overvågning, adgangsstyring etc.?
  • Hvem koordinerer, når BI skal kombinere økonomidata med andre relevante data?

Implementering af PIM — Adoption i hele organisationen

Marketing har brug for at kunne strukturere produktdata, og PIM virker oplagt. Men:

  • Hvordan får vi resten af organisationen med? 
  • Hvordan sikrer vi, at systemet skaber værdi?
  • Hvordan udnytter vi systemet i de andre afdelinger? 

Generering af trafik til website

Salg og marketing har brug for at forstå kundernes behov og udarbejde en strategi for, hvordan folk ledes ind på siden. Men: 

  • Hvem er vores kunder, og hvad karakteriserer dem?
  • Hvilke behov har den kunde, som vores ydelse henvender sig til? 
  • Hvilke budskaber tiltaler vores målgruppe? 
  • Hvilke kanaler bruger vores kunder?

Processen og jeres arbejde afvikles digitalt over ca. tre uger. Den er fleksibel og baseret på dialog – og med jeres udfordring som case. Det betyder, at I er i gang med at løse opgaven, allerede mens I tilegner jer de relevante indsigter og værktøjer. Der er jo heller ingen, der lærer at cykle, uden at få foden på pedalerne!


Relationer skaber medvind

Hos Klean har vi 10 års erfaring med design og udvikling af højtydende websites og e-commerce platforme. Men når vi spørger kunderne, hvad vi er allerbedst til, svarer de hver gang: Relationer! 

Det er svært at sætte ord på, hvad det betyder. Og hvis du hellere vil høre det fra vores kunder, kan du læse mere her.

Med Klean Sessions får I jeres eget dedikerede team, og vi er tæt på jer hele vejen. I er aldrig overladt til jer selv – og vi justerer ”pensum” løbende efter både menneskelige og tekniske behov i jeres organisation. 

Det er dét, vi mener med Mennesker før teknologi. Og det er derfor, vi lykkes sammen med vores kunder!

Giv os jeres udfordring!

Herunder bedes I beskrive jeres case, hvad I gerne vil digitalisere, den udfordring i kæmper med, den mulighed i ønsker at udnytte eller det konkrete projekt i står overfor at starte – så kontakter en af vores konsulenter dig for at dykke mere ned i casen og derigennem kan tilrettelægge den perfekte Klean Session for jer. 

Lyder det spændende?

Hvis du er interesseret i at høre nærmere om Kleans innovationssprint og hvad det kan hjælpe jeres organisation med, så kontakt Ole for en uforpligtende snak.

Ole Østergaard